Make me not me - Produktberättelser som säljdrivare och identitetsbyggare (ljudbok)
Format
Ljudbok
Filformat
Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (254.7 MB)
Språk
Svenska
Inläsare
John Maxe
Utgivningsdatum
2015-11-12
Förlag
Procentförlaget
ISBN
9789186087265

Make me not me - Produktberättelser som säljdrivare och identitetsbyggare Ljudbok

Ljudbok,  Svenska, 2015-11-12

Styckköp

169

Finns i Bokus Play

Från 79 kr/mån
Finns även som
Visa alla 3 format & utgåvor
Behöver vi verkligen fler prylar?
Trots att de flesta nog svarar "Nej" lanseras tusentals nya produkter och tjänster varje dag. Dessa tävlar med ett överflöd av befintliga produkter om att synas i historiens mest intensiva informationsflöde. Traditionell reklam är ingen kostnadseffektiv lösning längre, så hur kan man lyckas intressera konsumenter? I den här boken ges svaret. Det handlar om att anpassa sig till kraven i Underhållningssamhället, vilket innebär produktberättelser som både är säljdrivande och identitetsbyggande.

Boken innehåller mängder av exempel och bland annat berättas om hur en av världens vanligaste frukostvanor ursprungligen kom till som ett sätt att motverka onani. Vi får även förklarat begrepp som Business mindfulness, Plaskebyfenomenet och Laberoretorik. Dessutom beskrivs hur ett enda ord kan få oss att välja ägg från höns som mår sämre samt hur man kan få konsumenter att betala 12 gånger mer för en tallrik gröt. Boken tillhandahåller avslutningsvis en enkel modell för hur man bygger bra produktberättelser med fyra byggstenar, fem saker som säljer och tre "K".

Ingemar Fredriksson har lång erfarenhet av affärsutveckling och marknadsföring. Han har arbetat med såväl svenska som internationella företag i ledande befattning under 25 års tid. Ingemars tidigare böcker har alla legat på olika topplistor, flera av dem under många års tid, och de har alla fått både positiva recensioner och medial uppmärksamhet.
Visa hela texten

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »